Çilekli,kivili,çikolatalı,böğürtlen reçelli cheesecake


Öğrenciyken İstiklal'deki Özsüt'ün ikinci katında yemeye alıştım fazla doyurucu gelen ve zorla bitirebildiğim cheesecakelere.İlk başta küçük gibi gelen porsiyon o yoğun kıvamıyla beni çok zorlamıştır.Ama çok severim kendilerini..,)

Sonunda ne zamandır yapmak istediğim çoğu insanı tadıyla delirten bu peynirli keki deneme fırsatım oldu.New York tarzı cheesecakeleri daha çok sevmeme rağmen pişmeyeninden yaptım.Belkide daha kolay olduğunu düşündüğüm için ama sanırım 2. deneme fırına girecek.


Yine merak edip cheesecake in atalarını araştırdım biraz...Geçmişinin bu kadar eskiye dayanabileceğini düşünmemiştim ama ilk cheesecake 1.yy da tarım ve mutfakla ilgilenen Roman Marcus Porcius Cato (234-149 B.C.) tarafından yapılmış.Tarif libum diye geçiyor yani Roman cheesecake i:

Libum to be made as follows: 2 pounds cheese well crushed in a mortar; when it is well crushed, add in 1 pound bread-wheat flour or, if you want it to be lighter, just 1/2 a pound, to be mixed with the cheese. Add one egg and mix all together well. Make a loaf of this, with the leaves under it, and cook slowly in a hot fire under a brick.

Bu küçük cheesecakeler ilk olimpiyat oyunlarında servis edilmişler.Zamanla yunanlılar ve Romanlar tarafından tarif biraz değiştirilmiş ve diğer ülkelere yayılmış.İşte bu ülkelerde de farklı tarifler çıkmış ortaya.Kullanılan peynirlerin tariflerdeki etkisi tartışılmaz.

Örneğin;İtalya'da ricotto peyniri kullanılırken Fransa'da Neufchatel ,Almanya'da quark cheese , Amerika'da ise Fransızların peynirine göre daha kremamsı olan cream cheese kullanılıyor.


Ben ise Pınar'ın 400 gr lık büyük boy labne peynirini kullandım.Maalesef diğerlerini bulamadım ;)Tarifi cafe fernando 'dan .Asıl tarif mandalinalı olmasına ve bisküvi kullanılmamasına rağmen benimki biraz farklı oldu..

Tabanı için Burçak bisküvi,tereyağı ve file fındık kullandım.Kreması için Cem'in söylediği yöntemi birebir uyguladım.Yağ oranı düşük labne peynirini kağıt havluda 1 saat kadar bekletip fazla suyun gitmesi ve yağ oranının arttırılması işlemi gayet başarılıydı.Diğer pahalı peynirleri hem bulmak zor hemde pahalı diye düşünürsek süper bi yöntem bence..

Süslemeye gelince sonunda berry geçen her meyveyi çok sevdiğim için bulabildiklerimle yetindim ve böyle birşey çıktı ortaya..1 gece dolapta bekledikten sonra yeme kısmı çok zevkliydi...En kısa sürede başka bir tarifle yeniden deniyorum,)..Tatlı günler....

Sevgiler..

4 yorum:

  1. sağol güneşcimm..ne zamandır yapmak istiyordum..Birkaç eksiklik var ama denemelere devam..;)

    YanıtlaSil
  2. çook lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Didemcim..Senin pastalarında çok şirin görünüyor..Özellikle blogun çok hoşuma gitti.Pembe pembe..:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin