Sarı lale ve kuzucuk


İstanbulda lale mevsimi.Haberlerde ve bazı bloglarda Sultanahmetteki rengarenk lalelerin fotoğraflarını gördükçe güzel İzmirimiz de lalelerimiz olmasa bile ben 1-2 tane yapıyım dedim ..Aslında yeni aldığım kupatları deneme bahanesiyle :)


Kupatlar 6'lı paket olarak satılıyordu.Tchibo 'yu bilirsiniz.Çok az yerde vardır ama hem kahveleri güzeldir hemde sürekli değişen çok farklı ürünler bulabilirsiniz içinde.İşte kupatları aldığım paketlerin içinde bir baktım tereyağlı kurabiye tarifi var.Ee hemen denemem gerek ..Eve gider gitmez terayağlı kurabiye hamurunu hazırlayıp fırına verdim.Ekstra olarak içine damla çikolata ekledim.Çok yumuşacık bol yağlı bir hamur çıktı ortaya ama kıtır kıtır tadı süperdi ..


Yukardaki iki kulaklı,iki ayaklı kupatı evirdik çevirdik özgeyle, ilk Bart Simpson'a benzettim ..sonra özgenin keşfiyle kuzucuk olduğunu anladık..:)


Kuzucuğu bir kenara bırakıp tereyağlı kurabiyenin tarifini yazabilirim artık.
Malzemeler:
250 gr un
125 gr tereyağı
125 gr pudra şekeri
1 yumurta
1/2 vanilya çubuğu
1 tutam tuz
1 çay kaşığı limon kabuğu
Yapımı:
Unu ve küçük küp şekline getirdiğim oda sıcaklığındaki tereyağını bir kaseye koyup(ben büyük cam kase kullanıyorum) hemen üstüne pudra şekeri ve oda sıcaklığındaki yumurtayıda ekleyin.Yarım vanilya çubuğunu uzunlamasına kesip kaşıkla kazıyıp kaseye ekleyin.Çubuk yoksa vanilya aromasıda olabilir.1 tutam tuz ve 1 çay kaşığı rendelenmiş limon kabuğuda ekleyip pürüzsüz bir hamur kıvamına gelene kadar yoğurun.Ben bu aşamada az bitter damla çikolata koydum hamura.Özellikle çocuklar bayılır..
Yumuşak bir hamur elde ettikten sonra folyaya sarıp 1 saat kadar buzdolabında bekletin.Vaktim varsa ben daha fazla bekletiyorum genelde.Tabi dolaptan çıkınca da çok az oda ısıssına gelmesi önemli.Açarken hamurun çatlamaması için.
Hamuru unlanmış tezgahta 1 cm kalınlığında açıp kupatlarla çekil verdikten sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizin.160-170 C 'lik ısıtılmış fırında 10-15 dakika üzeri pembeleşene kadar pişirin.Vee tüm ev tereyağlı kurabiye kokmaya başladı bile..:)Afiyet olsun..

Tatlı günler hepinize

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin